Kifutott termékek

Közvetlen Kapacitásmérő

A közvetlen kapacitásmérő elektrolit kondenzátorok mérésére készült műszer.
E műszer kifejlesztésével a műszerészek régi álma vált valóvá. Ez nem más mint, kiforrasztás nélkül, a kapcsolásban meg lehessen mérni a kondenzátorok kapacitását.
Nem csalás, a műszer valóban tudja ezt a funkciót mégpedig az alacsony 18-20mV- os nagyságrendű mérőfeszültség alkalmazása miatt.
Természetesen, ha a kapcsolásban több kondenzátor van párhuzamosan kapcsolva akkor, ezeknek az összegzett értékét mutatja. 
A készülék kizárólag a hálózati feszültségről működik, fogyasztása kb. 1,5VA. 
A maximális mérési tartomány az alapműszertől beszerezéstől függően 10.000 vagy 30.000 µF lehet.
Figyelem! Mérés előtt a kondenzátorokat ki kell sütni!

A deprez műszer beszerzése már nem biztosított, a műszer többet már nem rendelhető! 

PRO-REG-01 Képcső regeneráló

Alkalmas fekete-fehér és színes katódsugárcsövek regenerálására, melyek fűtési árama nem haladja meg a 700mA-t.

A készülék funkciója nem csak a regenerálás, hanem a sugár áram mérése is. Ennek a segítségével meg tudjuk mérni a képcső állapotát már a javítás előtt, így megkíméli a műszerészt a felesleges munkától (hibás cső), vagy megbizonyosodhatunk arról, hogy a hiba nem a képcsőből jön.

A műszert 2002-2007-ig gyártottuk egyéni megrendelésre.

PRO-TEST-01 Trafó-Teszter

TV javítás során gyakran találkozunk a sorkimenő trafó meghibásodásával, amit elég nehéz határozottan megállapítani. 

Termékünk a binytalan esetekben nyújt segítséget. A teszter képes arra, hogy kimutassa akár két menet közötti zárlatot is. Ezen kívül, alkalmas még eltérítő-tekercsek, meghajtó trafók, kapcsoló üzemmódú tápegység trafók és bármilyen tekercsek zárlatainak kimutatására, melyek Ferit magra vannak készítve.

Fontos tudnivalók: A sorkimenő trafókat a kapcsolásból kiemelve, annak primer áramkörében (sorvégfok tranzisztor és + betáp) teszteljük. Ugyanez érvényes a meghajtó és tápegység trafókra is. Az eltérítő tekercsek esetében ügyeljünk arra, hogy a függőleges eltérítő tekercsen párhuzamos ellenállások találhatók. Az ellenásokat eltávolítása után lesz hiteles a teszt.

A tesztert 2002-2007-ig gyártottuk egyéni megrendelésre.

BLDC Motor Teszter

A szénkefe nélküli egyenáramú motorok egyre nagyobb teret hódítanak az elektromos járművekben. Az interneten KIT-ek formájában vásárolhatunk villanymotorokat, vezérlőket, melyekkel akár saját négy vagy kétkerekű járművet építhetünk, vagy alakíthatunk át elektromossá. 

A teszter alkalmas elektromos kerékpár vagy hasonló szénkefe nélküli  (BLDC) motorok tesztelése. 

A tesztműszer a következő funkciókkal van ellátva: 

- A motorban található Hall érzékelők tesztelése. 

Az elektromos kerékpárok 60 és 120 fokos BLDC motorokkal vannak szerelve. Csatlakoztassuk rá a műszert a motorra, majd lassan kezdjük el forgatni a tengelyt vagy kereket. A műszer 3 leddel jelzi, hogy épp melyik Hall érzékelők vannak bekapcsolva. A 60 fokos kód 8, míg a 120 fokos csak 6 állapotból áll, ami folyamatosan ismétlődik. 

- Gázkar teszt 

Az elektromos kerékpár gázkarja egy lineáris Hall érzékelőt tartalmaz melynek kimenetén a feszültség 0-5V-ig változik. A teszter csatlakoztatása után egy Led fényereje fog erősödni és gyengülni a gázkar elfordítására. 

-Motor tekercs vizsgálat

A motort külsőleg forgatva vagy pörgetve feszültség indukálódik benne. A motor tekercseire kötve a műszert 3 led jelzi tekercsenként az indukált feszültséget. Ezzel könnyen kiszűrhető a szakadt vezeték vagy tekercs. 

Pár hibaeset: 

Hiba:  A motor szépen indul, de egy negyed kör után megáll. 

Megoldás: A Hall érzékelő kódjait végigforgatva egy kóddal többet észleltünk. Mivel 120 fokos motor volt, ezért nem megengedett a 000-ás kód. A hiba forrása egy repedt mágnes volt a motorban. 

Hiba: A motor rángat, majd leáll.

Megoldás: A kódot végigforgatva az egyik hall érzékelő kimenete nem változik, tönkrement. 

Hiba: A kerékpár teljes gázon megy. 

Megoldás: A műszert rákötöttük a gázkarra, és érdekes módon változott a jel a gázkar kimenetén. A hibát egy szakadt vezeték (Test, -5V) okozta a vezérlőelektronika kivezetésénél. 

Hiba: Biztosíték, vezérlőelektronika felrobbanva. Kerékpáron semmiféle írás, jelzés nem volt, hogy 60 vagy 120 fokos motorral rendelkezik. 

Megoldás: A hátsó tengely átfordult, a fázis vezetékek rákerültek a hall érzékelők kimeneteire. A motor újrakábelezése és az érzékelők cseréje után kiolvastuk a kódolást, melyből kiderült, hogy 120 fokos típussal van dolgunk. A beazonosítás után megrendeltük az új vezérlőelektronikát. 

A műszert 2010-2019-ig gyártottuk egyéni megrendelésre.

EEPROMMER-01 - EEPROM Égető

A készülék alkalmas a leggyakrabban használt 24CXX és 93CX6 memóriák írására és olvasására. Az égető a számítógép soros (RS232) portjára csatlakozik, külön betáplálást nem igényel. PonyProg és ICProg szoftverekkel kompatibilis, melyek használata egyszerű. Az ICProg szoftver használatát az Elektronika Praktika 2006. Áprilisi. számában leközöltük.

Az égetőhöz ingyenesen mellékelünk egy CD-t, amelyen több ezer TV, Monitor, Mosógép, stb. Eeprom tartalom található.

A műszert 2002-2012-ig gyártottuk egyéni megrendelésre.